The stair of the minimum

The stair of the minimum”, detail, graphite, frottage, 2007

Από τον κατάλογο της έκθεσης ‘’Ο τόπος είναι αλλού’’ , Αίθουσα Τέχνης Μέδουσα, 2007, Αθήνα.

Κείμενο Εμ. Μαυρομμάτης.

Ο Τάσσος Τριανταφύλλου επεξεργάζεται απευθείας καθεαυτά υλικά αντικείμενα, αλλά χωρίς συνδυαστική και συνθετική πρόθεση. Έτσι η ύλη της εργασίας τείνει να είναι το καθεαυτό αντικείμενο. Αρχικά ο Τριανταφύλλου έχει εργαστεί σε μεγάλες, επίτοιχες επιφάνειες αποτελούμενες από κομμάτια κάρβουνου των οποίων η πολλαπλότητα της οπτικής διάχυσης απέκλειε την επικέντρωση του βλέμματος σε ένα σημείο. Σ’ αυτές τις εργασίες η καθετότητα δεν αποτελούσε το στοιχείο  της οπτικής και της προοπτικής επικέντρωσης, λόγω της διάθλασης της επιφάνειας σε πολλαπλές οπτικές κατευθύνσεις, ώστε να μην ορίζεται αντίστοιχα η θέση του θεατή από το αντικείμενο. Επρόκειτο για το απεριόριστο της επέκτασης της ύλης ως προς το χώρο, όπως θα συνέβαινε παραθετικά στην επιφάνεια. Αντίθετα, η οπτική προσέγγιση θα επικεντρωθεί στις εργασίες με τους όγκους κεριού, που συνιστούσαν μια  καμπυλότητα στο κέντρο- το σημείο εστίασης του βλέμματος. Οι έκτοτε συνέχειες  της εργασίας του καλλιτέχνη μετακίνησαν από την καθεαυτή επικέντρωση στο καθεαυτό υλικό της εργασίας, προς την αποτύπωση του υλικού της εργασίας ως να επρόκειτο για το καθεαυτό υλικό και για το ίχνος του.

 Το ίχνος εξυπακούει τη μεταφορά, αλλά και μια διφορούμενη συνθήκη κατά την οποία είτε η αρχική μήτρα είναι η αναφορά του αποτυπώματος είτε το αποτύπωμα είναι η αναφορά της μήτρας. Η εικόνα κινείται ανάμεσα στα δύο , την προέλευση και την εφαρμογή της, την αντίληψη της προέλευσης  ως αναιτιολόγητης χωρίς την εφαρμογή της, αλλά και την εφαρμογή ως μετέωρη- χωρίς την προέλευση.

Εμ. Μαυρομμάτης